Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fail marketing, marketingová technika plánované krizové komunikace
Kolek, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Předmětem bakalářské práce Fail marketing, marketingová technika plánované krizové komunikace je popis teoretického základu fungování této marketingové techniky s využitím případových studií a potvrzení, či vyvrácení existence této techniky. Teoretický základ spočívá v detailní analýze krizové komunikace, spin doctoringu a psychologie spotřebitele. V case studies jsou detailně analyzovány komunikační aktivity brandů McDonald's ČR spol. s. r. o. a Domino's Pizza, Inc., které vyvolaly či využily negativní vyznění své komerční komunikace. Tyto kontrastní kampaně v kombinaci s teoretickým základem fail marketingu tvoří část práce, ve které je sestaven mix komunikačních aktivit a postupů pro existenci fail marketingu. Práce rovněž obsahuje analýzu, zda jsou fail marketingové aktivity reálné, která slouží jako teoretický manuál pro využití techniky komerčními subjekty a rovněž jako informativní materiál pro spotřebitele k identifikaci této techniky.
Tržby: změna spotřebitelských zvyklostí jiná než v Evropě
Český statistický úřad
Komentář se zaměřuje na vývoj maloobchodních tržeb v ČR ve srovnání s jejich strukturou v EU. Dává ho také do kontextu s vývojem reálných mezd a ostatních příjmů domácností.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vydání a spotřeba domácností statistiky rodinných účtů 2012: domácnosti podle postavení osoby v čele, podle velikosti obce, příjmová pásma, oblasti
Český statistický úřad
Roční výsledky statistiky rodinných účtů v členění podle postavení osoby v čele domácnosti, velikosti obce, právního důvodu užívání bytu, podle výše čistého peněžního příjmu na osobu a podle oblastí (NUTS 2). Roční průměry na osobu v Kč (u potravin, oděvů, obuvi a naturální spotřeby někdy i ve fyzických jednotkách), struktura vydání v %, vybrané údaje o bytě, vybavení domácnosti. Roční průměry na domácnost u vybraných položek, roční průměry na spotřební jednotku v agregovaných položkách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Habit Formation in Consumption: A Meta-Analysis
Havránek, Tomáš ; Rusnák, Marek ; Sokolova, Anna
V tomto článku analyzujeme 567 odhadů tvorby zvyků ve spotřebě zveřejněných v 69 studiích publikovaných v recenzovaných časopisech. Na rozdíl od předchozích výsledků pro většinu oborů empirické ekonomie v této literatuře nenalézáme žádné stopy publikační selektivity. Mediánový odhad síly tvorby zvyků dosahuje hodnoty 0,4, ale jednotlivé odhady se značně liší mezi studiemi i v rámci studií. K vysvětlení rozdílů mezi odhady využíváme metodu bayesovského modelového průměrování, které bere v úvahu modelovou nejistotu. Studie, které používají mikroekonomická data, prezentují konzistentně nižší odhady než studie, které se spoléhají na makroekonomická data: v průměru 0,1 oproti 0,6. Tento rozdíl zůstává velký, i když bereme v úvahu 21 dodatečných aspektů studií, jako jsou frekvence použitých dat, geografické pokrytí, definice proměnných, metoda odhadu a publikační charakteristiky. Naše výsledky dále naznačují, že odhady externí tvorby zvyků jsou obvykle výrazně vyšší než odhady interních zvyků, že odhadnutá tvorba zvyků bývá nižší na vyšších frekvencích dat a že odhady se systematicky liší mezi zeměmi.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Psychology of pricing
Bimaj, Arjola ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční situace ve světě dosavadní systém cen narušily, avšak zároveň nutí manažery hledat nové způsoby, aby byly jejich produkty schopny držet krok s těmito změnami. Cílem této diplomové práce je tedy studovat psychologii cen v souvislosti s faktory, jež ovlivňují psychologii a chování spotřebitelů, pokud jde o nákupní rozhodování. Zjištěné informace poté mohou sloužit jako užitečné vstupy pro podniky s cílem pochopit tyto faktory a jejich použití, aby tak posléze byli schopny zajistit nejvhodnější způsob stanovení ceny za svůj produkt.
Využití metody barvově slovních asociací v marketingu
Popelka, Milan ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl ukázat možnosti využití metody barvově slovních asociací v marketingu. Pro tento účel se první kapitola zabývá psychologií spotřebitele. V druhé kapitole následuje základní přehled marketingových nástrojů. Třetí kapitola mapuje standardní metody marketingového výzkumu doplněné o oblast neuromarketingu. Metoda barvově slovních asociací je podrobně charakterizována v kapitole čtvrté, kde jsou vydefinovány obecné směry jejího možného využití. Příklady využití metody barvově slovních asociací v marketingových výzkumech jsou uvedeny v kapitole páté. Pomocí realizovaných výzkumů společností Zaměstnanci.com s.r.o. jsou představeny prakticky využitelné výstupy pro potřeby marketérů.
Effects of price shocks to consumer demand: Estimating the QUAIDS demand system on czech household budget survey data
Dybczak, Kamil ; Tóth, Peter ; Voňka, David
Cílem studie je prozkoumat chování spotřebitele v České republice prostřednictvím odhadovaného poptávkového systému, ve kterém poptávka po komoditách závisí nejen na příjmu spotřebitelů a cenách komodit, ale také na ostatních faktorech jako jsou věk, počet členů domácnosti či postavení na trhu práce.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Národohospodářské modely dopadů opatření politiky životního prostředí na makroekonomické agregáty v České republice
Vysoká škola ekonomická v Praze, Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při FNH, Praha ; Tošovská, Eva ; Ščasný, Milan ; Slavík, Jan ; Hadrabová, Alena ; Foltýnová, Hana ; Čamrová, Lenka ; Brůha, Jan ; Pavel, Jan
Cílem projektu je na základě ex-post analýzy časových řad identifikovat vliv zaváděných administrativních a ekonomických nástrojů ochrany životního prostředí na makroekonomické agregáty a tyto poznatky využít ke konstrukci makroekonomického modelu, který umožní v budoucnu provádět ex-ante analýzy připravovaných změn. Řešení je rozděleno do osmi částí. V první je proveden rozbor právních norem z oblasti životního prostředí, které byly přijaty během transformace a měly vliv na ekonomické chování firem a domácností. Druhá část je zaměřena na sektor domácností a analyzuje faktory, které ovlivňují výdaje domácností na energie a dopravu. Předmětem třetí části je analýza dopadů změn cen vodného a stočného na spotřebu vody v ČR. Čtvrtá kapitola analyzuje vliv poplatků na odpadové hospodářství. Pátá část je zaměřena na firemní sektor a podrobně zkoumá dopady environmentální regulace na konkurenceschopnost. Cílem šesté kapitoly je objasnit, jaké faktory stály za snížením znečištění vzduchu v období transformace. Sedmá kapitola řeší problematiku dopadů liberalizace zahraničního obchodu na obchod s environmentálním zbožím. Poslední kapitola obsahuje popis makroekonomického modelu a ukázky simulací.
Odpady obcí - environmentální a sociální problém budoucnosti: Sociální souvislosti nakládání s komunálním odpadem v ČR
Markent, s.r.o. ; Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Ústav pro životní prostředí, Praha
Zpráva z podrobného sociologického výzkumu, který se zabýval obecnými postoji k životnímu prostředí a jeho ochraně, environmentalisticky determinovaným spotřebitelským chování; svozem komunálního odpadu, tříděním komunálního odpadu, účastí na veřejných činnostech. Obsahuje metodiku, přehled výsledků, hlavní zjištění výzkumu a dotazník.
Mapování kulturních preferencí obyvatel města Klatovy
Tomanová, Jaroslava ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Zkoumání motivace, hodnot a dalších faktorů, které ovlivňují preference a spotřební chování v kulturním sektoru, je dnes běžnou praxí ve vyspělých zemích. Tato bakalářská práce se věnuje představení několika způsobů, jakými byl výzkum prováděn v různých zemích a v praktické části navrhuje způsob, jakým by mohl být výzkum proveden v konkrétních podmínkách na území obce s rozšířenou působností Klatovy. Statistické techniky, které dovedou měřit významnost faktorů ovlivňujících spotřební chování v kultuře, v sobě skrývají velký potenciál, jenž může přispět nejen samotným kulturním organizacím k efektivnějším manažerským a strategickým rozhodnutím, ale i k transparentnějšímu přerozdělování veřejných zdrojů v tomto sektoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.